Saturday, March 19, 2011

IKAN DILAUT ASAM DIGUNUNG

Ikan dilaut asam digunung dalam belanga bertemulah ia. Itulah antara pepatah melayu tinggalan moyang kita untuk mengambarkan bagaimana jodoh sesuatu pasangan itu dipertemukan hinggalah boleh membawa ke jinjang pelamin.




  Khamis 17 Mac 2011 saya berkesempatan menghadiri majlis perkahwinan anak sepupu saya . Azuan Mohamed yang telah selamat disandingkan  dengan pasangannya  Salwana bt  Izani  bertempat di Kampung Simpang Tiga, Tendong, Pasir Mas. Majlis yang penuh gilang gemilang dan warna warni itu disaksikan oleh kaum keluarga kedua pasangan pengantin.



                                         Salwana bt. Izani

  Azuan atau nama ringkasnya Wan merupakan seorang pendidik manakala Salwana pula adalah seorang kakitangan di Pejabat KADA  Tendong, Salwana adalah anak kepada seorang pengamal perubatan disalah  sebuah klinik swasta di Wakaf  Bharu, Tumpat,  Kelantan.






 Lebih kurang 100 orang ahli keluarga Wan telah mengiringinya ini kerumah pengantin perempuan yang terletak berhampiran jalan Tendong Menghala  ke Bunut Susu, Pasir Mas.






                                         Makan Beradab  Kedua Mempelai






           
                              . Azuan Mohamed
   
            Manakala majlis menyambut menantu pula akan diadakan di rumah Wan pada hari Sabtu 19 Mac 2011 bertempat di Kampung Banggol Gajah Mati, Pasir Mas yang terletak di Jalan Lama ke Rantau Panjang.

            Sama-samalah kita mendoakan agar pasangan pengantin ini akan berbahagia hingga ke hujung nyawa.

1 comment:

Anonymous said...

molek2...comel2..tapi lagi comel kalau nama tu boleh di edit sikit..ralat:azuan bin mohamed bukan mohd azuan bin mohamad. terima kasih